یه لحظه ترمز کنید!!!

توقف بیجا اینجا بهتره

یه لحظه ترمز کنید!!!

توقف بیجا اینجا بهتره

سیستم مدرن فوتبال

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ق.ظ

بازیکن آزاد: چیزی که در والیبال به آن لیبرو می گویند . اما اکنون لیبرو وارد فوتبال می شود.لیبرو ها در آینده نقش بازیکن کاپیتان را بر عهده خواهند گرفت.

اکنون این طرح در دانشگاه میشیگان آمریکا در دست تحقیق است. در آینده شاید بتوانیم افرادی را ببینیم که در تمام سطح بازی می دوند. استقامت و توان مدیریتی بالایی دارند . در هنگام دفاع تاکتیکی مدافع و در هنگام حمله مهاجمی بی رقیب می شوند. با همه حرف می زنند و توضیحات تاکتیکی را پخش می کنند.

.یکی از سیستم های مورد بحث سیستم بازی 4-5-1 است.که در عکس زیر معلوم است. استفاده از چهار مدافع به روش برزیلی های قدیمی و استفاده از پنج مهاجم که توان پاس کاری بالایی دارند.

آن مهاجمان با تشکیل 5 مثلث و 3 ذوزنقه می توانند طرح هایی نا محدود از پاسکاری را به ورطه ی ظهور بنشانند. بازیکن آزاد در مواقع معمول می تواند به عنوان هافبک باشد. 

البته مبرهن است این چنین طرح پیچیده ای بازیکنان باهوش می خواهد که البته از هر کسی برنمی آید.کسانی که در هر حال بفهمند باید به چه کسانی پاس دهند و چه مقدار بدوند. هم چنین مربی و سرمربی بسیار طراح می خواهد که بتوانند سیستم را بریزند و برای بازیکنان توضیح دهند.

احتمالا اولین تیمی که قرار است این طرح را اجرا کند یکی از تیم های لیگ برتر شیلی است

نقاط مثبت سیستم: استفاده از بازیکن آزاد که می تواند در همه جا باشد(طرح بازی اوروگوئه در جام های جهانی)

استفاده از پنج نفر در حمله(دو نفر عقب شوتزن دو نفر کناری توانایی پاس عمقی دارند و نفر جلو پاس به عقب را خوب بلد است) این پنج نفر می توانند چندین طرح شکل پاس را اجرا کنند.

استفاده از چهار دفاع 


نقاط منفی: اولین نقطه نظر منفی در این نوع بازی این است که با یار گیری کاپیتان راه وصل دفاع به حمله قطع می شود.

ادامه دارد...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
persianstat(10237976, 0);