یه لحظه ترمز کنید!!!

توقف بیجا اینجا بهتره

یه لحظه ترمز کنید!!!

توقف بیجا اینجا بهتره

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز، که بیشتر با نام تراکتورسازی( یا به صورت مخفف تراکتور) و در بین طرفداران آذری زبان خود به عنوان تیراختور شناخته می‌شود، یکی از پرهوادارترین باشگاه‌های فوتبال در ایران و آسیا است. این تیم در سال ۱۳۴۹ شمسی با حمایت سلسله کارخانجات تراکتورسازی  در شهر تبریز بنیان ‌نهاده شد و هم اکنون زیر نظر سپاه عاشورا است.سپاه عاشورا نقش مهمی در حل مسائل مالی باشگاه تراکتور دارد و در حال حاظر این  تیم از امکانات ورزشی این نهاد مستفیض است.

۳۰٪ سهام باشگاه متعلق به «مؤسسه مالی و اعتباری کوثر» می‌باشد. علاوه بر این «مؤسسه مهر ایرانیان» وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شرکت سایپا نیز از دیگر سهامداران  این باشگاه محسوب می‌شوند.

تیم تراکتورسازی در رده تیم‌های نظامی لیگ (مانند سپاهان) قرار گرفته و موظف به گرفتن بازیکن سرباز شده است.و بازیکنان مشمولی که بخواهند خدمت سربازی خود را در ارگان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بگذراند می‌توانند به این باشگاه نقل مکان کنند.


تراکتورسازی تبریز تا فصل ۸۱–۱۳۸۰ در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کرد(لیگ برتر) اما در پایان آن فصل به دسته پایین‌تر سقوط کردتراکتور پس از ۸ سال تلاش ناموفق برای صعود، سرانجام در سال ۱۳۸۸ دوباره به لیگ برتر فوتبال ایران راه یافت.

این تیم پس از صعود به لیگ برتر، روند رو به رشدی داشته و در فصل‌های ۸۹–۸۸، ۹۰–۸۹، ۹۱–۹۰ و ۹۲–۹۱ به ترتیب در جایگاه هفتم، پنجم ، دوم و دوم ایستاد.

تراکتورسازی تبریز موفق شدند با نائب قهرمانی در یازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران(جام خلیج فارس) در سال ۱۳۹۱، جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را برای نخستین بار کسب کنند

طبق آخرین رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی جهان در ۲۰۱۴ میلادی که توسط پایگاه «FOOTBALL DATABASE» انجام شده است ، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با کسب ۱۴۴۸ امتیاز در رده پنجم ایران، سی و پنجم آسیا و چهار صد و یکم جهان قرار دارد.

این رده ‌بندی توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (زیر نظر فدراسیون جهانی فوتبال FIFA) اعلام شده است


لازم به ذکر است لوگوی تراکتور سازی در سایز 700*1024 موجود است. در صورت درخواست در نظرات بنویسید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۴
جواد برادران

تکل سر پا از این جهت مورد اهمیت است که در نود درصد موارد خطا گرفته نمی شود.

نباید به بازیکن حریف فشار آورد... تا حد امکان در موقعیت های برابر (n به n ) از تکل دراز کش بپرهیزید

هنگاهی که فهمیدید حواس بازیکن حریف پرت است به یک ضرب توپ را بزنید.

نکته(همانطور که راه می روید و با همان فاصله و طول قدم به توپ ضربه بزنید تا کاملا از چشم مخفی شود.)

مخفی کردن تکل دیگر هنر خودتان است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۴
جواد برادران

یکی از چند تیمی که به اعتقاد خودم یک باشگاه است سپاهان اصفهان است.... امروزه در ایران برنامه ریزی کلا در چند تیم آن هم به گونه محدود انجام می شود... ذوب آهن ،سپاهان و تراکتور سازی از این جمله اند...


سپاهان با مرد متفکر فرکی (آقای خاص) قهرمان لیگ برتر شد... در آخرین بازی با دو گل برد و قهرمان شد... اما چرا اصفهانی ها قلب فوتبال ایران شده اند؟

برنامه ریزی: این مهم به خصوص در تیم های خصوصی و سهامی عام به چشم می خورد... لزوم بهره برداری پولی ،رقابتی قوی را بین تیم های خصوصی میسازد که این در تیم های دولتی اصلا به چشم نمی آید.

خصوصی بودن: هر چه بخواهند و بدون منت از دولت و بدون استرس بازیکنان از پول دریافت می کنند... در ضمن اصفهانی ها خیلی خون گرم نیز هستند.

سرمربی خوب: دیگر نمی توان فرکی و گل محمدی را سرمربی هایی درجه یک دانست.... آن ها فرا کهکشانی اند... به عنوان یک پرسپولیسی از خدا می خواهم گل محمدی در ذوب آهن بماند تا به حق خود در حوزه ی سرمربی گری برسد.

قدرت بدنی بازیکنان: بازیکنان ذوب آهن قدرت بدنی بیشتر از متوسط جهانی دارند(چیزی در حدود چلسی) آن ها بسیار کم مصدوم می شوند.

تماشاگران و مشوقان: تیم هایی مانند سپاهان ، تراکتور و ذوب آهن به علت اینکه پایتختی نیستند ، تماشاگرانشان استرس کمتری دارند. به عنوان مثال تهران سال پیش چهار تیم لیگ برتری داشت... این خود استرسی را به هوادار وارد می کند که با اولین باخت از تیم خود نا امید می شود.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۴
جواد برادران

در ادامه سعی داریم تعدادی موقعیت برای دفاع تداعی کنیم تا تاکتیک دست شما بیاید:

در این موقعیت تعداد بازیکنان برابر است. در نتیجه بسیار آسان است که توپ را از حریف بگیرید.فرد ب به سمت بازیکن حامل توپ می رود.فرد الف دو حالت را پیش رو دارد. یا باید جلوی پاس احتمالی بین دو یار حریف را بگیرد و یابه کمک ب بشتابد. باید توجه داشت بد ترین حالت ممکن یک به دو کردن و یا پاس دادن بازیکن حامل توپ به بازیکن دیگر است.

شما در اقلیت هستید. بازیکن ب باید طبق معمول به سمت بازیکن حامل توپ برود.(توجه اگر نزدیک دروازه ی خود هستید هرگز ب نباید به بازیکن حامل توپ نزدیک شود) بازیکن الف باید جلوی پاس احتمالی را بگیرد و از سمت چپ ب به او نزدیک می شود تا توپ را با او بگیرد..

کلید اصلی اینجا قطع پاس احتمالی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۷
جواد برادران

در همه بازی های فوتبال دفاع ها نقش کمر و ستون تیم را دارند... ایتالیا در جام جهانی 2006 با همین دفاع ها بود که قهرمان جهان شد.

آموزش دفاع در فوتبال

نویسنده: محمد میر عباسی

انواع دفاع: 

1- یک نفره

2- جمعی

3- تاکتیک دفاعی


دفاع یک نفره:

بنا به قدرت بدنی و تکنیک های تکل سرپا و تکل بلند یک نفر تک نفره دفاع می کند.

تکل بلند: با یک خیز شروع و با شیرجه زدن و زدن توپ تمام می شود.

تکل کوتاه(سرپا) : به بازیکن نزدیک می شوید... و توپ را سر پا می زنید.

دفاع جمعی: افراد می توانند یک نفر تا پنج نفر باشند. در این مواقع یک یا دو نفر بازیکن حامل توپ را مورد هدف قرار می دهند و بقیه به فراخور حریف جایگیری مناسب دارند... باید آماده باشند تا به محض گرفتن توپ حمله شروع شود.

تاکتیک دفاعی:

مربوط به آماس کردن بازیکنان در دفاع و چگونگی رجوع به حالت حمله است. البته این نوع دفاع خود یک مقاله می طلبد.



دفاع های معروف پرسپولیسی:
سید جلال حسینی: مدافع سال قبل پرسپولیس که با کمک او پرسپولیس بهترین خط دفاع ایران و آسیا را داشت. خیلی بچه ی آرامی است... از آن جایی که سید هم هست احترامش واجب است.

پولادی: کسی که قلب دفاع تیم ملی  را جلوی آرژانتین داشت او یک پلنگ به تمام معناست... چشمانش را باز می کند و به هیچ بازیکنی رحم نمی کند...
بنگر: بسیاری او را با پویول مقایسه می کنند... قیافه ای شبیه ریبری و استایل کریستیانو رونالدو.... کلا بازیکنی قدرت مند است...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۶
جواد برادران


جعفر کاشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  کاپ در خصوص انتخاب مجدد خودش  به عنوان عضو هیات مدیره پرسپولیس اظهار داشت: از هوادارانی که به حمایت من پرداختند و همچنین از وزارت ورزش که روی من نظر داشتند تشکر می کنم.امیدوارم بتوانیم روزهای خوبی را در پیش داشته باشیم.

وی درباره انتخاب مدیرعامل جدید پرسپولیس و اینکه آیا  فرد دیگری انتخاب خواهد شد یا با خود نژادفلاح ادامه می دهند خاطرنشان کرد: نباید بی گدار به آب زد... ابتدا باید جلسه هیئت مدیره انجام شود و آن وقت مشخص خواهد شد که از خود اعضای هیات مدیره یک نفر را انتخاب خواهیم کرد یا اینکه شخصی از بیرون مدیرعامل می شود. امکان دارد هر کسی مدیرعامل باشگاه شود (سابقه ی خوب کاشانی در مدیریت احتمال انتخاب او را بیشتر می کند).

کاشانی در پایان در خصوص اینکه جلسه هیات مدیره چه زمانی برگزار می شود گفت: اعضا تازه انتخاب شده اند و باید حکم شان تمدید شد و احتمالا هفته آینده جلسه هیات مدیره برگزار خواهد شد 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برانکو رکورد زد: برانکو هفته پیش رکورد شکایت و گله از باشگاه پرسپولیس را زد ... این رکورد قبلا در دست مانویل خوزه بود.... عدم پرداخت حقوق و احتمال سود جویی از برانکو وجود دارد. برانکو قبلا پاداش خود بعد از داربی را به بازیکنان اهدا کرد اما یکی از اعضای هیئت مدیره در تلاشی کورکورانه اعلام کرد برانکو قسمتی از حقوقش را (و نه پاداش را ) از پرسپولیس همان بعد از داربی گرفته ...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: برانکو به کارش در این تیم ادامه می‌دهد.

محمد زادمهر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، اظهار کرد:‌ خوشحالم که بار دیگر به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شدم و می‌توانم به باشگاه پرسپولیس خدمت کنم.

وی افزود: تا به امروز هر چه در توان داشتم برای پرسپولیس گذاشته‌ام و مطمئنا از امروز به بعد هم با تمام وجود در خدمت پرسپولیس خواهم بود. امیدوارم بتوانیم با ساخته‌های جدید برنامه‌های خوبی را برای پرسپولیس تدوین کنیم تا این باشگاه به پیشرفت‌های زیادی دست یابد.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره اینکه سه نفر از اعضای هیات مدیره از پیشکسوتان باشگاه هستند، گفت: دکتر سجادی فردی ورزشی است و سابقه حضور در فوتبال را دارد، بنابراین با شناخت کامل اعضای هیات مدیره را انتخاب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما در هیات مدیره جدید نگاه ویژه‌ای به تیم‌های پایه خواهیم داشت زیرا توجه به تیم‌های پایه فوق‌العاده مهم است.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
زادمهر در پاسخ به این سوال که آیا با حضور هیات مدیره جدید،‌ برانکو به کارش در باشگاه پرسپولیس ادامه خواهد داد یا خیر؟ گفت: نظر شخصی من بر این است که برانکو به کارش ادامه بدهد. او مربی بزرگی است و از تجربیات خوبی برخوردار است البته تغییر و تحولات زیاد به سود باشگاه پرسپولیس نیست.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پرسپولیس آرام است... نژاد فلاح گفت: برانکو اکنون در کشورش است و لیست را قبل از آمدن خود با پست الکترونیکی فرستاده است....ما برای برانکو بلیط پرواز فرستاده ایم تا در ایران باشد .. آن گاه می توانیم با وی حرف بزنیم.وی در خصوص طارمی نیز گفت: طارمی خودش باید تصمیم قاطع بگیرد .... بماند یا از پرسپولیس برود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۹
جواد برادران

صفر ایرانپاک متولد ۲ دی ۱۳۲۵ در مسجد سلیمان از بازیکنان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس ایران بود.او در ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ در سن ۶۲ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان ریه در استکهلم سوئد در نهایت غربت درگذشت و جسدش در قبرستان بهشت آباد در اهواز به خاک سپرده شد.داستان زد و خورد او با علی عبده بسیار معروف است.

او بهترین گلزن در شهرآورد تهران (پرسپولیس-استقلال) بوده و در دوازده بازی موفق به زدن هفت گل شده است. ایرانپاک در سال ۱۳۵۰ آقای گل لیگ باشگاه‌های ایران با به ثمر رساندن دوازده گل در چهارده مسابقه برای تیم پیکان شد. البته خود تیم پیکان اکنون حال و روز خوبی ندارد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۵
جواد برادران

صفر ایرانپاک بنا به درخواست یکی از نشریات هفتگی پرطرفدار و جنجالی قبل انقلاب، عکسی با  بازیگر زن سینمایی فیلم فارسی(نیمه مستهجن) می‌گیرد. عکس در آن نشریه به چاپ میرسد. صفرایرانپاک، پای در  باشگاه می‌گذارد.  عبده او را می‌بیند، یک فحش  و یک سیلی محکم به او می زند. که پسر، چرا با یک هنرپیشه زن، عکس گرفتی. این رفتار با منافع و اصول اخلاقی باشگاه منافات دارد!  از آن به بعد بازیکنان پرسپولیس با هنرمندان مرد هم عکس نمی‌گرفتند یا اگر هم می‌گرفتند، برای چاپ در مجلات و پخش در تیراژی وسیع نبود.
صفر ایرانپاک سلطان گل داربی بود. هفت گل به تاج زد، یک سال آقای گل لیگ تخت جمشید و یک‌بار آقای گل باشگاه‌های تهران شده بود. 100 گلی که او طی سالیان حضورش در پرسپولیس زد، یک معرفی‌نامه بزرگ برای او و هویت فنی فوتبال او است. 
پرسپولیس به جز جعفر کاشانی، همایون بهزادی و رضا وطنخواه تنها یک بازیکن داشت که با خداحافظی رسمی از فوتبال خداحافظی کرد و یک بازی خداحافظی VIP برای او در نظر گرفته شد. در شصت و اندی بازی پرسپولیس و استقلال هم تنها یک بازی برای خداحافظی یک فرد بود. بازی تیر ماه سال 59 و صفر ایرانپاک، یادتان هست؟
عبده البته خودش آدم چندان مقیدی نبود، اما در فوتبال آدم اخلاق‌مدار و اصولگرایی بود. عبده اگر می‌شنید، بازیکنی با دهان آلوده به الکل سر تمرین آمده، آن دهان را با سیم می‌دوخت، اما در میهمانی‌های خصوصی خودش به هر کاری تن می‌داد. حتی داستان فساد اخلاقی او را فردوست در کتاب ظهور و سقوط سلطنت پهلوی توضیح داده و پرده از سیاهی رفتار اجتماعی او با آذر ابتهاج هم برمی‌دارد، اما در محیط فوتبال، هیچ رفتار سیاهی جای نداشت، هیچ!(منافع خصوصی و اخلاق باشگاه داری)


   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۸
جواد برادران
persianstat(10237976, 0);